15.12.08

CAMRY IDAMANKU!!

Toyota Camry 2.4 yang menjadi idaman kerajaan negeri Perak kini, lebih 2 juta dibelanjakan untuk membeli kereta ini! Menteri Besar Perak dari Pakatan Rakyat Datuk Seri Mohammad Nizar Jamluddin akhir tepaksa mengalah dengan kehendak dan nafsu sendiri serta rakan-rakan exco yang lain. Kerajaan negeri Perak yang dulu menjanjikan akan menggunakan duit rakyat hanya untuk rakyat dan tidak akan dibazirkan kepada pekara-pekara yang tidak penting kini membelanjakan tidak kurang daripada 2 JUTA ringgit untuk perbelanjaan pembelian kereta baru TOYOTA CAMRY sebanyak 16 biji bagi kegunaan exco dan dirinya sendiri.

Pakatan Rakyat yang dikepalai oleh Anwar Ibarahim kini semakin bercelaru pendiriannya. Semua tindakan dan perancangan yang dilakukan oleh mereka kini tidak mendatangkan sebarang manafaat langsung kepada rakyat. Mereka kini sekadar menabur janji manis kepada rakyat dan menghabiskan duit rakyat untuk kepentingan mereka walaupun di dalam keadaan negara yang sedang menghadapi krisis ekonomi dunia.
mungkin akan terkeluar alasan dan jawapan dari Nizar bahawa pembelian kereta bukan menggunakan duit rakyat pada satu hari nanti?

No comments: