31.12.09

LARANGAN GUNA PERKATAAN "ALLAH" TIDAK SAH!!!

Keputusan mahkamah MENGETEPIKAN larangan KDN itu, akan memboleh The Herald dan penerbitan bukan Islam yang lain, menggunakan perkataan 'Allah' sebagai terjemahan bagi perkataan 'Tuhan' dalam versi bahasa Melayu mereka. ( petikan dari MalaysiaKini)

BALASAN @ HIKMAH?? MUHASABAH lah

  1. Tanpa didugakan 2009 membawa satu lagi berita yang MENGEMPARKAN satu lagi rekod DIPECAHKAN.
  2. Kali ini REKOD dileburkan oleh kerajaan negeri KELANTAN. Ucapan apa yang sesuai agak-agaknya?
  3. TAHNIAH atau TAKZIAH???
  4. Dikala BEKAS ketua penerangan Dewan Pemuda Pas Kelantan di HAMBAT bapa mentua kerana bersekedudukan dengan isteri kedua walaupun perkahwinan tidak sah.
  5. Diminta oleh Mahkamah untuk membayar PAMPASAN sejumlah 800 JUTA kepada syarikat PEMBALAKAN TIMBERMINE.
  6. Benarlah khbar-khabar sebelum ini yang mengatakan bahawa kerajaan PAS negeri Kelantan mempunyai masalah dengan BALAK di Kelantan!!
  7. Sehari selepas mengeluarkan kata-kata CELAKA kepada BLOGger, Ketua Menteri Kelantan NIK AZIZ dilanda KECELAKAAN dengan pembayaran pampasan yang "top ten" bagi mahkamah SIVIL sebanyak 800 JUTA.
  8. Mampukah kerajaan negeri Kelantan menyelesaikan PAMPASAN ini sebelum Nik Aziz mengundurkan diri??
  9. Mungkinkah ini juga salah satu SEBAB Pas Kelantan bersungguh-sungguh memperjuangkan ISU ROYALTI minyak dengan Petronas.
  10. Mungkinkah juga ada perbezaan yang ketara diantara WANG ROYALTI dan WANG IHSAN???
  11. Mungkinkah WANG ROYALTI boleh digunakan untuk menyelesaikan bayaran pampasan ini??
  12. Dengan pelbagai ISU DALAM yang belum selesai (HUSAM MUSA, HASAN ALI, HAJI HADI AWANG, ARIFFAHMI, NIK AMALINA, KICKDAFELLA, NASARUDDIN MAT ISA, etc).
  13. Isu-isu ini pasti tidak dapat diselesaikan pada tahun 2009, SELAMAT DATANG 2010 bersama dengan ISU-ISU 2009.!!!
    p/s REVO sangat teruja dengan 2010, kerana menantikan PERBICARAAN KES LIWAT ANWAR IBRAHIM!!!!!

30.12.09

CELAKA!!!!

Celaka!!! Celaka!! CELAKA semua blog tu.... semua blog celaka... begitu lah ungkapan TOK GURU NIK AZIZ kepada blogger...

  1. ELOKkah ungkapan sebegitu dikeluarkan oleh seorang yang bergelar TOK GURU fikir-fikirkan lah???

16.12.09

Ini Bukan Racist?????

  • Liang Chua : wow.... beach siok.... y say ghost palce??
  • Ong Siang Ying : cz too many malays~ i dislike~
  • Liang Chua : haha goverment Uni is like tat d la......malay pig all....
  1. Petikan yang diambil daripada Facebook, walaupun yg berbicara cuma dua orang CINA tapi isu ini sangat racist....revo terus terang berasa hati dengan kenyataan ini.
  2. Adakah isu ini selesai denga hanya memaafkan mereka, sedang didalam hati mereka masih mencaci kaum lain.
  3. Jika mereka ini diambil tindakan PASTI akan menjadi isu yang lebih besar, dah CINA-CINA yang BESAR akan masuk campur.
  4. Persoalanannya apakan jenis tindakan yang setimpal kepada mereka seperti mereka ini??
  5. Perlukan digubal satu undang-undang untuk kejadian seperti ini tidak lagi berulang??

10.9.09

PERKARA 3 - - - AMAN DAN DAMAI - - -

PERKARA 3. UGAMA BAGI PERSEKUTUAN. (1) Ugama Islam ialah ugama bagi Persekutuan; tetapi ugama-ugama lain boleh diamalkan dengan aman dan damai di mana-mana bahagian Persekutuan.

  • Jika ugama lain yang diamalkan di mana-mana bahagian persekutuan mencetuskan ketegangan dan kucar kacir, jadi masih biarkan sahaja ke?
  • Jika ugama lain menghina ugama persekutuan dan mencetuskan rasa kebencian dalam masyarakat, adakah masih aman dan damai, masih biarkan sahaja ke?
  • Jika azan yang dilaungkan 5 kali sehari di mana-mana bahagian persekutuan dipertikaikan walaupun Islam adalah ugama persekutuan dan mencetuskan ketegangan dalam masyarakat, adakah masih biarkan sahaja?
  • jika bunyi loceng dari kuil di pagi hari yang bising dan membingitkan kerana kedudukan kuil yang berdekatan dengan perumahan bukan orang hindu sudah mengganggu ketenteraman awam serta tidak lagi diamalkan dalam keadaan yang aman dan damai, masih biarkan sahaja ke?
  • Jika bunyi mercun, bau colok dan bunyi "drum" serta pekitkan suara bermain tarian singa/ tarian naga/ halau hantu/bagi makan orang dah mati/ bagi makan dewa/ minta ampun dosa etc sebenarnya diamalkan dalam keadaan yang menggangu keselesaan dan diamalkan dalam keadaan yang tidak aman dan damai, masih biarkan sahaja ke?
  • jika bunyi loceng hari ahad ( dan hari lain juga) sebab nak berdoa dengan jesus bising dan mengganggu orang awam yang lain ( yang tak sembahyang mintak ampun dengan jesus) serta menghalang lalulintas ( banyak gereja berkedudukan dalam kawasan bandar dan berdektan dengan jalan raya utama) masyarakat nak keluar berjalan-jalan di hujung minggu, dan mengakibatkan rasa marah dan tidak selesa orang lain serta tidak aman dan damai lagi keadaan semasa amalan nya, masih biarkan sahaja ke?
  • kerana mengheret kepala lembu dan memijaknya, 13 orang dihadapkan kemahkamah dan menunggu untuk didakwa serta dibicarakan! atas alasan menghina agama hindu yang menganggap lembu sebagai "ibu" atau "tuhan" mereka....mereka tak biarkan sahaja?
  • etc........perkara-perkara yang menghina ugama bagi persekutuan dan mengamalkan ugama-ugama lain dalam keadaan yang tidak aman dan damai.
  • MASIH BIARKAN SAHAJA...UGAMA PERSEKUTUAN ADALAH UGAMA ISLAM atau HINDU, BUDHA, KRISTIAN,AYAH PIN, YAHUDI ????????

LEMBU oh LEMBU

(Sang Lembu merenung masa depannya yang terjamin keselamatannya dalam negeri Selangor Darul Takbeer dengan kawalan rapi anggota keselamatan lengkap bersenjata)
Salam 2 all.
Surah yang pertama selepas Ummul Kitab Al Fatihah dikenali sebagai Surah Al Baqarah-iaitu Surah Lembu. Diceritakan bagaimana sepeninggalan Nabi Musa as menerima wahyu di Bukit Tursina, pengikutnya Bani Israel telah menjadikan anak lembu sebagai bahan sembahan setelah diperdaya oleh Samiri. ALLAH melaknat Bani Israel dan memerintahkan mereka supaya menyembelih seekor lembu, sebagai bukti keikhlasan mereka bertaubat nasuha dan meninggalkan sembahan tersebut. Bani Israel akhirnya menyembelih seekor lembu sebagaimana yang diperintahkan ALLAH.
Surah Al Baqarah adalah surah yang membahagikn kategori manusia kepada 3 golongan. Pertama golongan beriman, yang menjadikan Al Quran sebagai petunjuk jalan kehidupan, yang meyakini perkara yang ghaib, mengerjakan solat dan mengeluarkan zakat.
Golongan kedua adalah golongan kafir-mereka yang secara terang menolak ketuhanan ALLAH dan mempertuhankan berhala, yang menjadikan manusia sebagai anak tuhan, yang menjadikan batu, kayu, lembu dan pelbagai haiwan dan lain-lain sebagai bahan sembahan.
Golongan ketiga dikenali sebagai golongan munafik, golongan yang nampak lahirnya macam Muslim. Mereka berjanggut serban, mereka melabel diri mereka Islam, tetapi merekalah golongan gunting dalam lipatan, golongan yang sebenarnya menghancurkan Islam. Mereka musuh dalam selimut, dan mereka ini lebih merbahaya daripada kafir kerana mereka berselindung dibalik serban dan janggut, mereka berhujjah menggunakan Al Quran. Mereka ini dila'nat ALLAH, dan tempat mereka didalam neraka wail, neraka yang paling bawah!
Hari ini, 12 orang Muslim diheret ke Mahkamah Shah Alam, atas tuduhan dibawah Seksyen 4(1) Akta Hasutan atas tuduhan alternatif di bawah Seksyen 298A Kanun Keseksaan kerana "menimbulkan rasa tidak puas hati dan permusuhan penganut Hindu dan sengaja melukakan perasaan penganut Hindu". Mereka ialah Ibrahim Sabri, 42; Ahmad Mahayuddin Abd Manaf, 36; Eyzva Ezhar Ramly, 35; Mohd Azmir Mohd Zain, 35; Ahmad Suhairy Zakaria, 39; Mohd Hilmi Ni, 40.Ibrahim dan Ahmad Mahayuddin didakwa memijak kepala lembu; Ayzva didakwa membawa kepala lembu; manakala Mohd Amir, Ahmad Suhairy dan Mohd Hilmi, didakwa membawa dan memijak kepala lembu.
Selepas itu, mereka bersama enam yang lain dihadapkan di Mahkamah Majistret Shah Alam atas tuduhan menyertai perhimpunan haram mengikut Seksyen 27(5)(a) Akta Polis. Mereka ialah Jainudin Md Yusuff, Mohd Jurit Ramli, Mohammad Nordin Zakaria, Jamil Mohamad Isa, Rahimuddin Md Harun and Azhari Shaari. Kes mereka semua akan disebut semula 21.10.2009 depan. Ternyata mereka datang daripada kesemua parti politik orang Melayu-PAS, PKR dan UMNo. Ternyata mereka bersatu dalam aqidah walau berbeza dari segi wadah.
Episod kepala lembu ini menunjukkan betapa bangsa Melayu hari ini begitu mudah diperlembukan. Baik yang berkopiah, mahupun yang bersongkok. Samada yang berserban, mahupun yang bersampin. Demi kerana sebiji kepala lembu, bangsa Melayu memekik takbir mempertahankan hak lembu sehingga ketitisan darah lembu yang terakhir, mempertahankannya daripada ancaman keris-keris durjana.
Saya sendiri tidak bersetuju dengan tindakan melampau para demonstran yang membawa kepala lembu dan memijaknya kerana membantah tindakan kerajaan Selangor mengarahkan pembinaan kuil besar di Seksyen 23 Shah Alam. Itu tindakan yang tidak dihalalkan, malahan ditegah oleh Al Quran. Walaupun ada yang menyatakan tujuan membawa kepala lembu itu adalah untuk menunjukkan betapa bodoh MB dan beberapa pemimpin Melayu beragama Islam dalam negeri Selangor, yang bertindak saperti lembu yang diperbodohkan, namun persepsi yang timbul jelas membawa kepada kemelut penghinaan kepada penganut agama Hindu yang mempertuhankan dan mempersucikan haiwan lambu ini.
Ada banyak cara lain untuk menunjukkan ketidakpuasan hati kita. Mengapa tidak diambil jalan lain, contohnya memfailkan saman dan injunksi menghalang keputusan kerajaan Selangor tersebut. Ada ramai peguam yang saya kira bersedia memberi khidmat untuk tujuan tersebut. Namun apa yang lebih penting, episod lembu ini telah diputarbelitkan dan digembar-gemburkan oleh banyak pihak termasuk dikalangan Pak Janggut dan Pak Keris sehingga isu sebenar pencerobohan tanah di Seksyen 23 untuk tujuan menghalalkan pemindahan dan pembinaan kuil yang haram terus tenggelam.
Dimana suara-suara Pak Janggut dan Pak Keris ini apabila Jeff Ooi melabel mereka yang bercita-cita untuk melaksanakan Islam sepenuhnya sebagai ekstremis. Sehingga hari ini Jeff Ooi terus dengan sifat bongkak dan angkuhnya enggan menuntut maaf atas kebiadapannya. Sehingga ke hari ini Jeff Ooi masih bebas, tiada sebarang tindakan pendakwaan diambil terhadap keceluparan beliau. Mengapa Peguam Negara tidak bertindak tegas terhadap Jeff Ooi. Mengapa Jeff Ooi tidak dikenakan pertuduhan dibawah Akta Hasutan, mahupun Seksyen 298A Kanun Kesiksaan?
Mana dia suara para pejuang serban melilit dan Pak Janggut & Pak Keris, apabila dalam kes hukuman rotan terhadap Kartika Sri Dewi Syukarno, Majlis Peguam dengan angkuh memperlekeh hukum sebat bagi peminum arak beragama Islam. Kenyataan biadap Majlis Peguam, menghina hukum syara' dengan menyatakan hukuman sebat ini sebagai tidak berpeikemanusiaan dan zalim. Undang-undang Islam disamakan dengan hukuman barbarik. Tetapi Pak Serban dan Pak Janggut diam seribu bahasa.
Yang dihingar-bingarkan sikap kasar umat Islam semada dialog dengan MB Selangor pada Sabtu 15 Ramadhan 1430/ 05 Sept 2009. Yang diperbesarkan kata-kata kesat dan biadap orang Melayu dalam dialog itu. Tetapi kenyataan wakil Hindu semasa dialog tersebut menghina azan dengan biadap menyatakan azan lima kali sehari adalah satu gangguan langsung tidak dipedulikan, malah tiada tindakan pun dikenakan. Mana pergi suara Pak Janggut dalam hal ini saya pun tak tahu! Apa tindakan Peguam Negara langsung tidak kedengaran!
Yang paling jelik, ada dikalangan Pak Janggut sanggup memutarbelit ayat Al Quran untuk mempertahankan pembinaan kuil. Malah umat Islam Seksyen 23 dipersalahkan kerana tidak bersikap "adil" dalam membantah pembinaan kuil dikawasan kediaman mereka. Umat Islam dipaksa menerima perintah untuk kuil dibina dikawasan kediaman mereka, dan perintah itu dikatakan dibenarkan oleh Al Quran. Malahan umat Islam dikatakan berdosa kerana tidak mengikut Al Quran untuk membenarkan pembinaan kuil. Si Pak Janggut lupa awal-awal surah Al Quran ALLAH menceritakan tentang penyembelihan terhadap lembu yang menjadi sembahan manusia kufur.
Memang kita umat Islam disuruh berlaku 'adil, termasuk terhadap kafir dhimmi yang duduk tunduk dibawah pemerintahan Islam. Tetapi kita disuruh hanya berlaku 'adil dalam hal menjaga kebajikan mereka. Dalam soal ketuhanan, tidak timbul soal ke'adilan. Ini soal aqidah, bukan lagi soal wadah. Kita memelihara tempat 'ibadah mereka, bukan mengujudkan yang baru dicelah kediaman kita. Sultan Salahuddin Al Ayubi memelihara kesucian synagogue dan gereja yang sedia ada semasa membuka Kota Baitul Maqdis, bukan dengan membina kuil, tokong, gereja atau synagogue yang baru bersebelahan Masjidil Aqsa!
Apa yang menghairankan, ,mengapa pulak umat Islam yang disuruh bertolak ansur. Mengapa langsung tiada suara dari Pak Janggut menasihatkan kaum Hindu supaya bertolak ansur. Seksyen 23 ada 337 keluarga, tidak sampai 40 beragama Hindu. Mengapa mereka tidak boleh bertolak ansur. Bukan kita menghalang mereka ber'ibadat. Masih banyak lagi kuil dan tempat 'ibadat yang mereka punyai.
Mengikut statistik, dalam negeri Selangor ada 4.3 juta penduduk. Daripada jumlah itu, majoritinya umat Islam sebanyak 2.5 juta dengan masjid hanya sebanyak 259 buah. Sebalik nya masyarakat Budha berjumlah 1.3 juta mempunyai 1,015 tokong. Kaum Hindu pulak, yang berjumlah 647,000 mempunyai 810 kuil berdaftar (ini tidak termasuk kuil yang haram dan tidak berdaftar!). Dan bagi 50,000 penganut Kristian di Selangor, cuba kira berapa jumlah gereja mereka! Malahan tuhan patung hindu yang terbesar didunia juga dok tersergam berdiri dalam negeri Selangor Darul Takbeer! Itu pun umat Islam dikatakan masih tidak 'adil, masih tidak bertolak ansur!?
Semasa saudara kita umat Islam membeli rumah di Seksyen 23, langsung tiada dalam pelan akan dibina kuil Hindu yang besar disitu. Saya cukup yakin kalau umat Islam tahu akan dibina sebuah kuil Hindu dalam kawasan perumahan mereka, sudah pasti ianya akan mempengaruhi keuputusan mereka untuk melabur ratusan ribu membeli rumah disitu. Tidak ada umat Islam, jika diberi pilihan, mahu tinggal dikawasan yang ada kuil Hindu, tokong, gereja atau lain-lain, apatah lagi yang mega dan yang besar. Saya cukup yakin umat Islam Seksyen 23 memilih melabur ratusan ribu membeli rumah disitu kerana tiadanya kuil, tokong atau gereja besar disitu. Kalaulah mereka tahu akan dibina kuil hindu besar disitu, sudah tentu mereka tidak akan melabur ratusan ribu membeli rumah di Seksyen 23!
Tetap hari ini kelihatan seolah-olah umat Islam di Seksyen 23 tiada hak langsung untuk bersuara, untuk hidup dalam keadaan aman harmoni, berdasarkan status quo mereka. Seolah-olah umat Islam yang bersalah kerana tidak berlaku 'adil, tidak mahu bertolak ansur untuk sebuah kuil besar dibina dikawasan kediaman mereka walaupun dalam pelan asal tidak ada pun ujud cadangan tapak pembinaan kuil. Malahan bantahan umat Islam diperlekehkan, dituduh tidak beradab, dihina sebagai golongan pelampau. Yang diperagungkan ialah kepala lembu!
Apabila melihat gambar lembu diatas, saya dapat bayangkan betapa lembu tersebut berasa aman damai kerana walaupun seekor, tetapi keselamatannya dijamin oleh anggota keselamatan yang lengkap bersenjata. Renungan tajam dan syahdu sang lembu jelas menujukkan keyakinan akan masa depannya di dalam negeri Selangor Darul Ehsan ini. Betapa dalam negeri Selangor ini, bukan sahaja keselamatannya terjamin, dia boleh pergi kedai runcit untuk order arak satu tong, dan pasti akan ada ahli mesyuarat kerajaan negeri yang akan mempertahankannya. Malahan akan ada Pak Janggut yang akan membaca ayat Quran untuk menjamin keselamatannya!
Tapi bila melihat gambar dibawah, sedih kita melihat umat Islam digiring (entah ke digari) saperti lembu masuk ke kandang OKT! Itulah nasib umat Islam dalam negerinya sendiri. Lembu yang mereka maksudkan sebagai lambang kebodohan dan kelembuan seorang pemimpin, kini diputarbelitkan cerita sebagai menghina tuhan orang lain. Dan akhirnya, mereka disumbat kekandang dan diperlembukan!
Mungkin satu hari nanti tak lama lagi akan ada Pak Janggut memetik Quran dan hadis supaya umat Islam berlaku 'adil dan menasihatkan umat Islam supaya jangan baca lagi Surah Al Baqarah, demi menjaga hati pengikut tuhan lembu ini. Mungkin Peguam Negara akan mengenakan pertuduhan dibawah Akta Hasutan atau Seksyen 298A Kanun Kesiksaan kepada mereka yang membaca Surah Lembu ini!!
Apalah nasib umat Islam, diperlembukan oleh kaum sendiri! Pak Janggut memaki Pak Keris, Pak Keris menempelak Pak Janggut, tapi yang akhirnya menjadi mangsa ialah umat Islam yang kerdil di Seksyen 23, yang hanya mampu melihat Pak Janggut dan Pak Keris bertelagah dan bertikam sesama sendiri. Gajah sama gajah bertandukan, lembu jugak yang menang!
Wassalam.
dipetik dari blog YB Zulkifli Nordin

9.9.09

Rakyat Malaysia di Jakarta diancam dengan buluh runcing

Jabatan Penuntut Malaysia di sini hari ini menasihati semua pelajar Malaysia di seluruh Indonesia supaya sentiasa berhati-hati memandangkan kebencian segelintir rakyat negara itu yang semakin memuncak berikutan penyebaran pelbagai fitnah oleh media massanya kebelakangan ini.
Jabatan itu telah menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) bagi menasihati semua pelajar Malaysia di sini khasnya agar jangan sekali-kali melalui Jalan Diponegoro bagi mengelak kejadian yang tidak diingini.
Kebencian mereka itu memuncak kepada tahap yang serius dan menakutkan berikutan media tempatan baru-baru ini menyiarkan berita dan visual lebih 360 sukarelawan ilmu kebal yang dilaporkan sudah mendaftar dan bersedia untuk mengganyang Malaysia.
Kebencian mereka itu memuncak lagi apabila hari ini terdapat sekumpulan orang yang menggelar diri mereka sebagai Benteng Demokrasi Rakyat (BENDERA) mula bertindak liar dengan mengugut rakyat Malaysia dengan buluh runcing di Jalan Diponegoro.
Dilaporkan bahawa 50 anggota BENDERA yang bersenjatakan buluh runcing (buluh yang ditajamkan hujungnya) memaksa orang ramai yang melalui jalan itu menunjukkan tanda pengenalan mereka dan jika kebetulannya orang berkenaan seorang rakyat Malaysia maka orang itu akan terus ditahan.
Tindakan mereka mengambil undang-undang di tangan sendiri dilaporkan media massa online tempatan termasuk detikcom.
Sebelum ini pernah rumah kediaman yang disewa pelajar Malaysia di Universiti Gadjah Mada, Yogyakarta dibaling telur busuk oleh kumpulan yang berdemonstrasi terdiri daripada sekumpulan mahasiswa tempatan kerana marahkan Malaysia yang difitnah sebagai mencuri tarian Pendet yang berasal dari Bali.
Berikutan isu itu yang terus diapi-apikan media massa tempatan dan dikaitkan pula dengan isu-isu lampau yang diungkit semula, beberapa kumpulan rakyat Indonesia juga berdemonstrasi di depan Kedutaan Besar Malaysia di sini.
Walaupun penafian telah dibuat bahawa Malaysia tidak pernah “mencuri” tarian itu untuk iklan video klip promosi pelancongan negara yang sebenarnya dibuat sebuah syarikat swasta yang berpejabat di Singapura, namun hakikat itu “jatuh ke telinga yang tuli dan mata yang buta”. Anehnya, sebuah stesen TV yang baru saja menyiarkan program dialog di mana seorang pegawai tinggi Kementerian Luar Indonesia memberikan penjelasan bahawa Malaysia tidak pernah mengakui Pendet sebagai tarian berasal dari Malaysia, namun stesen TV yang sama juga kemudian mengulangi lagi tuduhan yang serupa.
Laman web okezone pula melaporkan bahawa anggota BENDERA ada memeriksa lebih daripada 100 orang.
Bagaimanapun, detikcom melaporkan bahawa tiada seorang pun rakyat Malaysia yang kebetulan melalui jalan itu dan tindakan yang dikatakan akan dilakukan selama sejam, berakhir hanya selepas setengah jam.

6.9.09

Terang Bulan

Terang Bulan

Dari Wikipedia Bahasa Melayu, ensiklopedia bebas.

Lagu Terang Bulan (ejaan asal/lama Trang Bulan) merupakan lagu yang diambil dari lagu kebesaran negeri Perak dan dijadikan popular oleh Begawan Indonesia, yang dipentaskan di Singapura sekitar 1920-an dan 1930-an. Lagu ini merupakan lagu kegemaran ramai penduduk

Perak ketika itu. Lagu ini pada asalnya merupakan rentak sebuah lagu yang telah dicipta oleh penggubah Perancis, Pierre Jean de Beranger (1780-1857). Lagu ini telah diperkenalkan oleh sebuah kumpulan pancaragam Perancis yang mengadakan persembahan di Pulau Mahé yang terletak dalam Kepulauan Seychelles.

Ketika Sultan Idris dari Perak melawat England pada 1888, ia disedari bahawa Perak tidak mempunyai lagu kebangsaan. Pembantu peribadi sultan (Aide-de-camp), Raja Mansur ibni Sultan Abdullah, enggan mengaku bahawa Perak tidak mempunyai lagu kebangsaan dan dengan itu membunyikan lagu yang didengarinya dari Seychelles, melodi yang asalnya ditulis oleh Pierre Jean de Beranger.

Selepas itu dia memberitahu Sultan mengenainya, dan Sultan memperkenankan lagu itu sebagai lagu kebangsaan Perak. Liriknya ditulis oleh Raja Ngah Manur bin Raja Abdullah.

Raja Muda Raja Abdullah telah menulis seni kata lagu "Allah Lanjutkan Usia Sultan" yang disesuaikan dengan irama lagu Pierre Jean de Beranger dan kemudian menjadikannya sebagai lagu rasmi Negeri Perak Darul Ridzuan. Irama lagu ini kemudiannya telah dipilih sebagai irama lagu kebangsaan negara Malaysia, Lagu Negaraku.

Terang Bulan (lagu asal)

Terang bulan Terang bulan di kali Buaya timbul disangkalah mati Jangan percaya mulutlah lelaki Berani sumpah 'tapi takut mati Jangan percaya mulutlah lelaki Berani sumpah 'tapi takut mati

Waktu potong padi di tengah sawah Sambil bernyanyi riuh rendah Memotong padi semua orang Sedari pagi sampai petang

Waktu potong padi di tengah sawah Sambil bernyanyi riuh rendah Bersenang hati sambil bersuka Tolonglah kami bersama sama

Nota: Penulis lirik dan pencipta lagu tidak diketahui.

28.8.09

TAHNIAH!

Datuk Seri Idris Jala semalam diumumkan akan dilantik sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri. Bekas CEO MAS ini belum ditetapkan potfolionya lagi. Berkemungkinan besar dia dilantik adalah untuk memenuhi tuntutan KPI Perdana Menteri dan juga bayangan kepada perancangan yang lebih drastik dalam memperbaiki sistem dan menambah baik bidang kerja penjawat awam. Tahniah dan Selamat Maju Jaya diucapkan kepada Datuk Seri Idris Jala.

AL FATIHAH

Tokoh ekonomi, Senator Prof. Datuk Dr. Ismail Salleh, 62, meninggal dunia akibat diserang sakit jantung semasa dalam penerbangan dari China ke Singapura awal pagi ini.

Isteri Allahyarham, Datin Hasnah Wahab memberitahu, Ismail disahkan meninggal dunia di dalam penerbangan Tiger Airways kira-kira pukul 2 pagi.

Allahyarham merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Twintech Holdings dan Naib Canselor Universiti Kolej Antarabangsa Teknologi Twintech.

Semasa hayatnya, Allahyarham menerima beberapa anugerah dan penghormatan dari dalam dan luar negeri seperti Anugerah Guiness Book of Records sebagai orang cacat penglihatan pertama di dunia mendapat Ijazah Doktor Falsafah.Allahyarham juga merupakan penerima Anugerah Maulidur Rasul 2008.

SEMOGA ROHNYA DICUCURI RAHMAT ALLAH S.W.T.

31.7.09

ADUN PERMATANG PASIR MENINGGAL DUNIA

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Permatang Pasir di Pulau Pinang, Datuk Hamdan Abdul Rahman meninggal dunia di Institut Jantung Negara (IJN) Kuala Lumpur pagi ini kerana sakit jantung. Adun Pas itu dilaporkan menghembuskan nafas terakhir, kira-kira jam 7.15 pagi tadi. Permatang Pasir adalah satu daripada tiga Dewan Undangan Negeri (DUN) dalam Parlimen Permatang Pauh.
Bekas Pesuruhjaya PAS Negeri selama 14 tahun itu menjadi ADUN Permatang Pasir selama tiga penggal mulai tahun 1999 sehingga sekarang, dan kini merupakan satu-satunya ADUN Pas di negeri ini.

14.7.09

BEKAS PERJUANG!

Bekas askar yang berjuang menentang Komunis ada yang kehilangan kaki, kehilangan tangan demi mempertahankan Malaysia dari dijajah oleh Komunis!! cukupkah dengan sekadar memohan maaf kepada mereka ini sudah mampu untuk memberikan kebenaran untuk ChinPeng pulang ke Malaysia...????? Tepuk dada, Fikirkan sendiri!!!!

NIK AZIZ YANG SEDERHANA, MILIKI KEKAYAAN RM 10 JUTA!!!

semua kepanasan apabila cerita tok guru di paparkan,sudah dijangkakan apabila hal begini di dedahkan. anda yang membaca harus bersikap adil terhadap mana mana pemimpin yang menjadi kaya raya, jangan terus menuduh membuta tuli sepertimana khir toyo,melainkan terbukti bersalah. jika pemimpin anda mengamalkan kroni boleh ?rasuah PAS seperti berlaku di perak,selangor & kelantan boleh? hanya kerana dia seorang PR? saya sebagai pemilik blog ini hanya memaparkan dari sumber blog onemanekurai, dan saya menerima kritikan anda semua,dan saya akui harga kereta itu taklah semahal mana yang dipaparkan,barangkali 2ndhand tak sampai 80k. adakah anda membenarkan kroni & nepostisme? jika ya, sudah pasti soal kroni & nepotisme tidak timbul ,yang selalu membangkit kan hal ini PAS & PKR, apabila sudah terpalit anda semua kepanasan. buat anda yang menuduh blog pisau membuat fitnah, nah.. jilat balik segala fitnah yang anda percaya pemimpin anda hamburkan,buktikan dulu sebelum menuduh terhadap sesiapa pun, Blog pisau sedia menarik balik artikel ini jika kesemua tuduhan terhadap pemimpin seperti khir toyo tidak di fitnah.anda sudah menjawap segala yang terbuku didalam hati penyokong umno,sedap mengata & fitnah orang lain,apabila terkena batang hidung sendiri melompat kepanasan. Hari ini adalah hari terakhir tempoh berkempen untuk Manek Urai, saban hari banyak ceramah di merata tempat menghambur segala "keborbrokan" UMNO, tetapi mereka terlupa satu jari yang menunding orang lain 4 jari lagi menunding diri sendiri. Ya,ramai penyokong PAS yang begitu taksub dengan Tok Guru, bagi mereka adalah menjadi kesalahan & kesilapan besar jika menyerang tok guru yang wahid ini. Ibaratkan untouchble & maksum. Buat penyokong PAS di Manek urai, adakah anda akui tok guru maksum? jika dia maksum mana mungkin melakukan sebarang kesilapan. Adakah pendedahan demi pendedahan yang dibuat dikatakan fitnah? mereka yang menutup pemikiran & jumud barangkali akan marah apabila sesuatu yang pincang didedahkan terhadap tok guru. Penyokong PAS seolah olah mengambarkan pemimpin mereka adalah orang orang suci,tidak terpalit langsung dengan kekotoran & kesalahan. Psy war di mainkan hingga orang UMNO sendiri percaya kempen melondehkan kesalahan & kekhilafan Tok Guru & PAS adalah salah. Di Manek urai,adalah medan mendedahkan kesalahan mereka yang maksum ini.

STESYEN MINYAK NIK AZIZ BERNILAI RM 1 JUTA
Stesen Minyak Petronas hak milik Nik Mohd Asri Bin Nik Aziz (anak Nik Aziz). Asalnya stesen ini diurus oleh Mesra Makmur Trading yang dimiliki oleh Hood Bin Mohd Isa KP:691119105535. Beliau berasal dari Selangor bekas pemandu Nik Aziz dan menantu Nik Aziz. Hood selaku pengurus pada masa itu telah berjaya memajukan perniagaan ini. Beliau membantu Nik Aziz dalam pilihanraya 2004 dengan cara memberi petrol percuma pada hari mengundi jika motosikal atau kereta membawa bendera bulan - Pas.
Apabila Stesyen ini maju maka anak- anak Nik Aziz iri hati melihat penguasaan Hood keatas stesyen ini. Perbalahan telah berlaku, Nik Aziz gagal menyelesai krisis dalam keluarganya sehingga Hood telah disingkirkan dan membawa diri ke Trengganu. Sekarang stesyen itu diserahkan kepada Nik Mohd Asri pemilik tunggal As Sobru Jaya Trading.
Hood tahu cerita sebenar mengenai bagaimana tipu helah untuk membina stesyan minyak ini. Nik Aziz telah membeli tanah Lot 550 Kg Pulau Melaka tapak stesyen itu dengan memaklumkan kepada tuan tanah bahawa untuk membina asrama kesiankan pelajar tidak cukop tempat menginap. Tetapi setelah tanah dimiliki oleh Datin Tuan Sabariah isteri Nik Aziz, tanah itu telah dibangunkan stesyen minyak. Terkejut yang amat sangat tuan tanah, kerana tanah itu dijual dengan harga yang murah.
Stesyen Petronas bersama dengan tanah sekarang bernilai RM1 juta. Nik Aziz jutawan.
Nik Aziz makan pun menyamar kepada rakyat. Kesian orang Pas kena tipu kononnya cara hidup Nik Aziz sederhana. Rupanya Jutawan. RUMAH MENANTU NIK AZIZ BERNILAI RM 1 JUTA
Rumah menantu Nik Aziz terletak di belakang rumah Nik Aziz Pulau Melaka. Nilainya RM1 juta. Ada jaga 24 jam sehari. Kalau rakyat nak jumpa dengan Nik Aziz maka dia akan tunggu di rumah lama, untuk rakyat tengok dia hidup sederhana. Tapi bila nak berehat pergi rumah banglow milik menantu. Menantu pakai kereta mewah kalau baru harganya RM250,000 sebuah. Apa nama menantu Nik Aziz?..Nik Arif Fahmi Abdul Rahman, orang yang paling berkuasa dalam kerajaan Nik Aziz. Menantu Nik Aziz bekerja sebagai CEO Perbadananan Menteri Besar (PMB), Kereta Mercedes berserta dengan pemandu disediakan. Semua projek yang nak join vanture dengan PMB sebelum angkat kepada Pengerusi PMB mesti diluluskan oleh CEO dulu. Siapa Pengerusi PMB? tak lain dan tak bukan Nik Aziz. PMB sudah jadi hak anak beranak. Banyak syarikat pelaburan PMB mengalami kerugian. Habis lah duit rakyat Kelantan di pulon mertua dan menantu. Bila rakyat nak jumpa datang lah kerumah depan, kecil dan sederhana. Kereta Mercedes RM500,000 dan CRV Rm 70 ribu untuk Tuan Sabarian ulang alik ke pasar. Rumah inilah yang selalu ditonjol oleh Nik Aziz.
TUAN SABARIAN SEORANG JUTAWAN. Kononnya Bandaraya Islam Kota Bharu berkembang tapi ada udang disebalik batu, sama hebat dengan pengumpulan harta oleh keluarga Nik Aziz. Tuan Sabariah kuat berniaga, pernah berniaga jualan langsung, hampir semua muslimat Pas di Pengkalan Chepa, Kota Bharu dan Kubang Krian menjadi ahli. Sekarang mengalami kerugian ada muslimat Pas yang mengalami kerugian RM50,000 seorang. Kita boleh bayangkan berapa banyak wang muslimat Pas hangus. Apabila muslimat minta ganti katanya tak ada wang. Dalam pada itu sempat Tuan Sabariah membeli dua unit Rumah Kedai di Taman Koperasi Tanjung Chat Bandar Kota Bharu nilainya RM2 juta. Kata penduduk Pulau Melaka banyak tanah orang kampong sekarang menjadi milik keluarga Nik Aziz yang bernilai berjuta-juta ringgit. Dari mana Nik Aziz dapat duit bergitu banyak? Ini lah kesederhanaan yang ditunjukkan oleh Isteri Ulamak, dalam diam juga seorang jutawan. sumber : http://www.pisau.net/2009/07/manek-urai-pas-tok-guru-kaya-rayarakyat.html ~~ keputusan manek urai telah secara rasmi dikeluarkan dan PAS menang hanya dengan perbezaaan 65 undi ~~ fikir-fikirkan lah

29.5.09

CHIN PENG BUKAN RAKYAT MALAYSIA!!

Chin Peng adalah komunis yang menyebarkan fahaman komunisme!!!
Chin Peng bukan rakyat Malaysia, sebaliknya bekas Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya (PKM) itu adalah rakyat Britain, berdasarkan fakta sejarah kelahirannya.
Fakta mengejutkan itu didedahkan pakar sejarah, Profesor Emeritus Tan Sri Datuk Dr Khoo Kay Kim, yang berkata Chin Peng atau nama sebenarnya Ong Boon Hua dilahirkan di Sitiawan pada 1923 yang ketika itu berada dalam daerah Dinding.
Chin Peng di usia muda segak, sehat malahan gagah berani membunuh dan memberontak untuk merampas kuasa di Tanah Malayu bersama PKM.
Beliau berkata, daerah Dinding ketika itu adalah sebahagian daripada Negeri-Negeri Selat yang juga adalah tanah jajahan British.

"Dinding sejak 1826 adalah sebahagian daripada Negeri-Negeri Selat dan hanya diserahkan kepada Perak pada awal 1930-an. Negeri-Negeri Selat seperti Pulau Pinang, Melaka dan Singapura sejak 1867 sehingga 1941 adalah tanah jajahan British.

Terlalu ramai mangsa korban yang digugur menentang Komunis. Chin Peng bersama akhbar nostalgia yang memaparkan gambar beliau.

"Mengikut fakta sejarah itu, maka Chin Peng adalah rakyat Britain dan bukannya rakyat Malaysia," katanya ketika diminta mengulas pandangan beberapa pihak yang menyokong hasrat bekas pemimpin PKM itu untuk tinggal di Malaysia. Sebelum ini, Pengerusi Gerakan Pulau Pinang, Datuk Dr Teng Hock Nan, meminta kerajaan membenarkan Chin Peng kembali semula ke negara ini atas dasar kemanusiaan kerana beliau bukan lagi ancaman kepada keselamatan negara.

Gambar Askar British bersama senarai anggota PKM yang paling dikehendak dan Chin Peng berada di ranking no 1.

Kenyataan Teng itu menerima tentangan keras daripada pelbagai pihak terutama persatuan-persatuan bekas anggota polis dan tentera yang mana sanak-saudara dan rakan seperjuangan terbabit secara langsung dan menjadi mangsa kekejaman komunis terutama ketika era darurat antara 1948 hingga 1960.

Gambar sejarah bagaimana sistem pengangkutan keretapi Tanah Melayu satu ketika dahulu disabotaj oeh PKM yang turut mengakibatkan kematian dalam kemalangan ini!!
Cubaan Chin Peng untuk menetap di negara ini melalui sistem perundangan juga gagal dan ditolak mahkamah pada 30 April lalu.
"Kalau Chin Peng nak balik Britain mungkin tiada masalah. Tapi jika nak balik ke Malaysia, kena buktikan yang beliau rakyat Malaysia," katanya yang menegaskan ramai pihak beranggapan hanya orang Melayu yang dibunuh komunis semasa darurat sedangkan hakikatnya ramai Cina dan India yang turut dibunuh.
Beribu-ribu orang awam dan anggota pasukan keselamatan terbunuh semasa Chin Peng dan rakan-rakannya melancarkan perang gerila dari hutan dari 1948 sehingga kepada peletakan senjata mereka pada 1989.

Gambar PKM yang sememangnya ganas dan tidak berperikemanusia ketika memberontak. Membunuh penduduk tempatan dengan sesuka hati.
PERSOALANNYA KINI??
  • Apa faedahnya membawa pulang pemberontak atau komunis itu kembali ke Malaysia!!
  • Adakah hanya dengan membenarkan dia kembali dan tinggal di Malaysia, menunjukkan bahawa kita memaafkannya!!!
  • Benarkan dia telah insaf dan tidak lagi mendokong idealogi KOMUNISnya!!!
p/s :saranan REVO tengoklah kembali cerita BUKIT KEPONG lakonan Datuk Jins Shamsuddin kerana sedikit sebanyak kita dapat mengetahui bagaimana kejam dan tidak berperikemanusiaannya PKM membunuh penduduk tempatan dan juga anggota keselamatan terutamanya polis.

22.5.09

PILIHANRAYA KECIL KE KELANTAN PULA!!!

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Manik Urai, Kelantan, Ismail Yaacob, meninggal dunia di Hospital Raja Perempuan Zainab II pada kira-kira jam 5.55 pagi ini kerana sakit jantung. Selepas Pilihanraya Kecil PENANTI DI PEMATANG PAUH akan menyusul pula PILIHANRAYA KECIL di DUN MANIK URAI KELANTAN... Dalam perbalahan menentukan Pimpinan tertinggi PAS pada 4-7 Jun, KELANTAN bakal menghadapi PILIHANRAYA KECIL ...

Dr Zambry....SAH MENTERI BESAR PERAK!!!!

PUTRAJAYA: Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir kekal sebagai Menteri Besar Perak selepas Mahkamah Rayuan membenarkan permohonan beliau mengetepikan perisytiharan Mahkamah Tinggi sebelum ini. Persidangan panel tiga Hakim Mahkamah Rayuan yang dipengerusikan Datuk Raus Mohd Shariff bersama Datuk Zainun Ali dan Datuk Ahmad Maarop, sebulat suara membuat keputusan itu selepas meneliti hujah lisan dan bertulis dikemukakan peguam Zambry, Datuk Cecil Abraham, peguam Mohammad Nizar, Sulaiman Abdullah serta celahan Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail. Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur sebelum ini mengisytiharkan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin adalah Menteri Besar Perak yang sah. Dengan keputysan terbaru ini, maka cita-cita Nizar Jamaluddin untuk kembali ke tampuk MB Perak tidak tercapai dan hanya tinggal kenangan. Apakah perancangan Nizar & the gang lagi selepas ini???

3.4.09

PERDANA MENTERI KE-6

Hari ini (03.april.2009) secara rasminya pada pukul 10.15 tadi warga negara Malaysia menerima Perdana Mentri yang baru iaitu Datuk Seri Najib Tun Razak yang merupakan Perdana Menteri yang ke-6, selepas melalui satu peralihan kuasa yang sangat tersusun dan lancar.
" kini anakanda Perdana Menteri yang ke-2 diangkat menjadi Perdana Menteri ke-6 dan diharapkan akan meneruskan legasi kehebatan Tun Razak satu ketika dulu"
"Pak Lah kini menjadi bekas Perdana Menteri, Pak Lah dianugerahkan dengan gelaran TUN pada hari yang sama Perdana Menteri yang ke -6 diperkenan oleh Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong."
"Pak Lah dan Isteri kini bergelar Tun Abdullah Ahmad Badawi dan Tun Jeanne Abdullah"
Tahniah kepada kedua-dua pemimpin ini semoga Malaysia akan menjadi aman dan damai dalam menongkoh arus pembangunan di bawah pimpinan Perdana Menteri yang baru....TAHNIAH!!

24.3.09

ANGAN PENDERHAKA MASUK PARLIMEN!!!!

Bekas MB Perak Nizar Jamaluddin yang pernah memohon untuk derhaka dan mennjadi penderhaka pertama yang membuat sidang media telah DICALONKAN UNTUK BERTANDING DI BUKIT GANTANG pada Pilihanraya kecil minggu hadapan..

  • Dimana rasionalnya meletakkan "penderhaka" sebagai wakil parlimen setelah jawatan MB gugur.
  • Tandus sangatkah bakat kepimpinan PAS untuk mendapatkan calon.
  • Relevan lagikah pejuangan pengadai maruah Melayu ini untuk dibawa ke parlimen pula.
  • Mungkinkah wujud pula "rangka strategi" utk memporak-perandakan Parlimen pula selepas ini.
  • Adakah PAS kini sudah dikawal dan diambil alih sepenuhnya oleh kumpulan ERDOGAN.
  • Adakah ini hanya propaganda ERDOGAN untuk menjatuhkan Hj Hadi.
"manusia munafik itu sanagt hebat berpura-pura, berhati-hatilah"

4.3.09

3 SERENTAK!!!!!

BUKIT GANTANG! ( PERAK) BUKIT SELAMBAU! (KEDAH) BATANG AI! (SARAWAK)
PILIHANRAYA KECIL.. TARIKH PENAMAAN : 29 MAC 2009 TARIKH MENGUNDI : 7 APRIL 2009

TIADA LAGI AHLI DEWAN YANG MULIA!!!!

Sidang Tergempar DUN Perak yang diadakan semalam sudah hilang ungkapan AHLI Dewan Mulia pada persidangan kali ini keran Sidang Tergempar yang di buat oleh SPEAKER DUN Perak V. Sivakumar hanya diaadakan di bawah pokok!!!! mungkin lepas ini kena ganti ungkapan kepada: "AHLI SIDANG POKOK YANG MULIA"?

SPEAKER DUN Perak,V. Sivakumar (tengah) mengadakan sidang tergempar di bawah pokok berhampiran Bangunan Perak Darul Ridzuan di Ipoh, semalam
TERINGAT CERITA LAKSAMAN DO RE MI, babak nak g selamatkan tuan Puteri yang ditangkap Menteri Pasola. Jumpa Kerajaan yang tinggal kat bawah pokok jer sebab kene serang>!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HUHUHUHUHUHUHU

26.2.09

UUM MULA DISERANG?

Aduan

  1. Didakwa wujud seramai 5000 orang pengikut Pro-M ( Pro Mahasiswa).
  2. HEP dan Pentadbiran UUM "dilabelkan sebagai Zionis dan Kejam lebih daripada Israel di Palestine".
  3. Didakwa tidak menjaga kebajikan mahasiswa/i kerana tidak membenarkan mahasiswa/i mengadakan perhimpunan "demostrasi" di dalam universiti.
  4. Bersikap tidak adil kerana tidak meluluskan kertas kerja untuk mengadakan perhimpunan.
  5. HEP Penzalim kerana tidak membenarkan mahasiswa/i mengadakan solat hajat dan qunut Nazilah.
  6. UUM tidak menjaga kebajikan mahasiswa/i kerana menaikkan tambang bas.
  7. Pusat Islam tidak meluluskan "banner" untuk dinaikkan bagi mendapatkan tanda tangan mahasiswa/i bagi tujuan untuk menyatakan sokongan dan bersimpati kepada nasib rakyat Palastine.
  8. Mereka ini (HEP UUM) adakah sekutu Zionis? Atau mereka ini salah satu sekutu bersama Amerika Syarikat dibelakang Israel laknatullah itu?!!
  9. Tidak Memboikot barangan keluaran Yahudi dan Israel.
  10. dan lain-lain.
maklumBALAS
  • Ramai betul pengikut ko sampai 5000 orang......kalo didarab dengan rm 21,000 ( secara purata pinjaman untuk seorang pelajar bagi 4 tahun pengajian) 105,000,000.00 ( 105 juta) pihak berwajib ( UUM dan PTPTN) meluluskan dan diberikan kepada kumpulan ini sepanjang mereka berada di UUM.( kalo sorang seringgit dari pengikut ko dah dapat 5 ribu ringgit, kan senang ko nak kumpul berapa banyak!!!! ko darab arr sendiri)
  • HEP bertangungjawab untuk berurusan dengan PTPTN bagi meluluskan pinjaman ini memang "zalim" kerana meluluskan pinjaman untuk mahasiswa/i belajar!!! ( tak nak kutip derma pun nak buat paperwork, sungguh "bijak" korang ni)
  • Berdemostrasi dengan meminta kebenaran?? sesuatu yang sangat luar biasa jika pihak UUM meluluskan dan memberikan kebenaran. ( kerana korang pelajar universiti lah kononnya sampai nak buat demostrasi pun minta kebenaran, lagi bijak!!!!)
  • Solat Hajat dan bacaan Qunut Nazilah dihalang, cakap nak buat tapi tak buat pun!!! alasan HEP tak bagi, apekejadahnya nak Solat pun minta kebenaran dulu....solat jelah kalo nak solat kalo tak boleh beramai solat lah secara individu......tambah lagi bijak!!! ( kalo bisik kat telinga Imam Masjid UUM tu sebelum solat jemaah nak buat solat hajat lepas solat fardhu insyallah bolehnya......nak kene buat paperwork jugak ke????)
  • Bas yang korang naik tu dah diswastakan lah, budak bijak.......dulu masa yuran bas dipotong dalam yuran pengajian dan anak syarikat UUM yang uruskan....kumpulan korang nie jugak yang "bijak" laksana lembu minta ditukar pengurusan.....!!!!!
  • a'ah mulia sungguh hati korang ni kumpul lah banyak-banyak tanda tangan tu lepas tu banner dok tergantung je hidup segan, korang jer yang tak mahu mati......kecik2 menyusahkan mak ayah besar2 lagi menyusahkan...........( cari lah idea yang bernas sikit nak buat tindakan pun!!!!!)
  • Kalo UUM sekutu korang 2kutu kot!!! cakap je lebih boikot lah sekutu lah tapi makan dengan awek McD jugak, minum coke jugak, line talipon maxis jugak, tengok tv Astro jugak, gosok gigit colgate jugak, pakai komputer dell prosesor intel jugak, pegi jejalan genting jugak,.............."bullshit" ( cek dulu dari ujung rambut sampai ujung kaki termasuk yang keluar dari lubang bontot ko tu kalo dah clear barang yahudi baru boleh cakap!!!!!!!!!)
  • buat pengetahuan "golongan bijak" nie UUM tak pernah ade kumpulan ASPIRASI....pandaiiiiiiiiiiii!!!!!
  • nak buat perubahan buat lah perubahan yang kearah kebaikkan dan lebih bagus, nak bawa perubahan ke arah yang lebih buruk mmg lah org tak bagi.......
  • kepada Pihak Pentadbiran dan HEP UUM terutamanya, revo ucapkan tahniah kerana mendapat masalah yang rasanye dulu revo pernah cakap kepada diorang nie masalah ini akan terjadi dikemudian hari dan kini ianya sudah terjadi.
"revo ex-UUM , pernah bekerja secara langsung dan tidak langsung dengan kegiatan pelajar "underground" serta "upground"..............

KARPAL KURANG AJAR ATAU CELAKA????

"Ada 100 laporan polis dan dua peluru saya terima... barang kali ini rekod dalam dunia. Saya mahu tahu di mana Pemuda Umno, celaka ini dapat dua peluru yang dihantar kepada saya. Siapa buat semua laporan polis... saya beri amaran kepada Pemuda Umno jangan main-main dengan saya. Saya Singh dan Singh is King," kata Karpal Singh (Pengerusi DAP) pada 25 Februari 2009 di Dewan Rakyat. Tindakan Karpal melemparkan perkataan celaka dan tuduhan melulu adalah tidak bersesuaian dengan statusnya selaku seorang wakil rakyat dan pengamal undang-undang. Tuduhan Karpal ini menyerlahkan lagi sikap kurang ajar Karpal.
Sesudah mahu menyaman Sultan, meminta Anwar Ibrahim berhenti dan bertaubat, kali ini Karpal menuduh pula Pemuda UMNO pula sebagai dalang peluru. Malah lebih teruk daripada itu, Karpal menyamakan dirinya sebagai "King". Di Malaysia tidak ada "Singh is King", yang ada adalah Sultan Melayu. Jika tidak suka lagi menjadi warganegara Malaysia, maka Karpal boleh membuat pilihan untuk mencari negara yang lebih baik dari Malaysia. Orang-orang Melayu dalam PAS dan PKR harus merasa malu memakai jenama Pakatan Rakyat bersama-sama dengan DAP yang diketuai oleh Karpal Singh ini. Entah-entah selepas ini masih ada lagi orang Melayu dalam Pakatan Rakyat yang mahu membela Karpal Singh. Kalau ada, apa jenis orang Melayu sebegini? ("artikel ini diambil daripada http://anginperubahan.blogspot.com")