14.7.09

NIK AZIZ YANG SEDERHANA, MILIKI KEKAYAAN RM 10 JUTA!!!

semua kepanasan apabila cerita tok guru di paparkan,sudah dijangkakan apabila hal begini di dedahkan. anda yang membaca harus bersikap adil terhadap mana mana pemimpin yang menjadi kaya raya, jangan terus menuduh membuta tuli sepertimana khir toyo,melainkan terbukti bersalah. jika pemimpin anda mengamalkan kroni boleh ?rasuah PAS seperti berlaku di perak,selangor & kelantan boleh? hanya kerana dia seorang PR? saya sebagai pemilik blog ini hanya memaparkan dari sumber blog onemanekurai, dan saya menerima kritikan anda semua,dan saya akui harga kereta itu taklah semahal mana yang dipaparkan,barangkali 2ndhand tak sampai 80k. adakah anda membenarkan kroni & nepostisme? jika ya, sudah pasti soal kroni & nepotisme tidak timbul ,yang selalu membangkit kan hal ini PAS & PKR, apabila sudah terpalit anda semua kepanasan. buat anda yang menuduh blog pisau membuat fitnah, nah.. jilat balik segala fitnah yang anda percaya pemimpin anda hamburkan,buktikan dulu sebelum menuduh terhadap sesiapa pun, Blog pisau sedia menarik balik artikel ini jika kesemua tuduhan terhadap pemimpin seperti khir toyo tidak di fitnah.anda sudah menjawap segala yang terbuku didalam hati penyokong umno,sedap mengata & fitnah orang lain,apabila terkena batang hidung sendiri melompat kepanasan. Hari ini adalah hari terakhir tempoh berkempen untuk Manek Urai, saban hari banyak ceramah di merata tempat menghambur segala "keborbrokan" UMNO, tetapi mereka terlupa satu jari yang menunding orang lain 4 jari lagi menunding diri sendiri. Ya,ramai penyokong PAS yang begitu taksub dengan Tok Guru, bagi mereka adalah menjadi kesalahan & kesilapan besar jika menyerang tok guru yang wahid ini. Ibaratkan untouchble & maksum. Buat penyokong PAS di Manek urai, adakah anda akui tok guru maksum? jika dia maksum mana mungkin melakukan sebarang kesilapan. Adakah pendedahan demi pendedahan yang dibuat dikatakan fitnah? mereka yang menutup pemikiran & jumud barangkali akan marah apabila sesuatu yang pincang didedahkan terhadap tok guru. Penyokong PAS seolah olah mengambarkan pemimpin mereka adalah orang orang suci,tidak terpalit langsung dengan kekotoran & kesalahan. Psy war di mainkan hingga orang UMNO sendiri percaya kempen melondehkan kesalahan & kekhilafan Tok Guru & PAS adalah salah. Di Manek urai,adalah medan mendedahkan kesalahan mereka yang maksum ini.

STESYEN MINYAK NIK AZIZ BERNILAI RM 1 JUTA
Stesen Minyak Petronas hak milik Nik Mohd Asri Bin Nik Aziz (anak Nik Aziz). Asalnya stesen ini diurus oleh Mesra Makmur Trading yang dimiliki oleh Hood Bin Mohd Isa KP:691119105535. Beliau berasal dari Selangor bekas pemandu Nik Aziz dan menantu Nik Aziz. Hood selaku pengurus pada masa itu telah berjaya memajukan perniagaan ini. Beliau membantu Nik Aziz dalam pilihanraya 2004 dengan cara memberi petrol percuma pada hari mengundi jika motosikal atau kereta membawa bendera bulan - Pas.
Apabila Stesyen ini maju maka anak- anak Nik Aziz iri hati melihat penguasaan Hood keatas stesyen ini. Perbalahan telah berlaku, Nik Aziz gagal menyelesai krisis dalam keluarganya sehingga Hood telah disingkirkan dan membawa diri ke Trengganu. Sekarang stesyen itu diserahkan kepada Nik Mohd Asri pemilik tunggal As Sobru Jaya Trading.
Hood tahu cerita sebenar mengenai bagaimana tipu helah untuk membina stesyan minyak ini. Nik Aziz telah membeli tanah Lot 550 Kg Pulau Melaka tapak stesyen itu dengan memaklumkan kepada tuan tanah bahawa untuk membina asrama kesiankan pelajar tidak cukop tempat menginap. Tetapi setelah tanah dimiliki oleh Datin Tuan Sabariah isteri Nik Aziz, tanah itu telah dibangunkan stesyen minyak. Terkejut yang amat sangat tuan tanah, kerana tanah itu dijual dengan harga yang murah.
Stesyen Petronas bersama dengan tanah sekarang bernilai RM1 juta. Nik Aziz jutawan.
Nik Aziz makan pun menyamar kepada rakyat. Kesian orang Pas kena tipu kononnya cara hidup Nik Aziz sederhana. Rupanya Jutawan. RUMAH MENANTU NIK AZIZ BERNILAI RM 1 JUTA
Rumah menantu Nik Aziz terletak di belakang rumah Nik Aziz Pulau Melaka. Nilainya RM1 juta. Ada jaga 24 jam sehari. Kalau rakyat nak jumpa dengan Nik Aziz maka dia akan tunggu di rumah lama, untuk rakyat tengok dia hidup sederhana. Tapi bila nak berehat pergi rumah banglow milik menantu. Menantu pakai kereta mewah kalau baru harganya RM250,000 sebuah. Apa nama menantu Nik Aziz?..Nik Arif Fahmi Abdul Rahman, orang yang paling berkuasa dalam kerajaan Nik Aziz. Menantu Nik Aziz bekerja sebagai CEO Perbadananan Menteri Besar (PMB), Kereta Mercedes berserta dengan pemandu disediakan. Semua projek yang nak join vanture dengan PMB sebelum angkat kepada Pengerusi PMB mesti diluluskan oleh CEO dulu. Siapa Pengerusi PMB? tak lain dan tak bukan Nik Aziz. PMB sudah jadi hak anak beranak. Banyak syarikat pelaburan PMB mengalami kerugian. Habis lah duit rakyat Kelantan di pulon mertua dan menantu. Bila rakyat nak jumpa datang lah kerumah depan, kecil dan sederhana. Kereta Mercedes RM500,000 dan CRV Rm 70 ribu untuk Tuan Sabarian ulang alik ke pasar. Rumah inilah yang selalu ditonjol oleh Nik Aziz.
TUAN SABARIAN SEORANG JUTAWAN. Kononnya Bandaraya Islam Kota Bharu berkembang tapi ada udang disebalik batu, sama hebat dengan pengumpulan harta oleh keluarga Nik Aziz. Tuan Sabariah kuat berniaga, pernah berniaga jualan langsung, hampir semua muslimat Pas di Pengkalan Chepa, Kota Bharu dan Kubang Krian menjadi ahli. Sekarang mengalami kerugian ada muslimat Pas yang mengalami kerugian RM50,000 seorang. Kita boleh bayangkan berapa banyak wang muslimat Pas hangus. Apabila muslimat minta ganti katanya tak ada wang. Dalam pada itu sempat Tuan Sabariah membeli dua unit Rumah Kedai di Taman Koperasi Tanjung Chat Bandar Kota Bharu nilainya RM2 juta. Kata penduduk Pulau Melaka banyak tanah orang kampong sekarang menjadi milik keluarga Nik Aziz yang bernilai berjuta-juta ringgit. Dari mana Nik Aziz dapat duit bergitu banyak? Ini lah kesederhanaan yang ditunjukkan oleh Isteri Ulamak, dalam diam juga seorang jutawan. sumber : http://www.pisau.net/2009/07/manek-urai-pas-tok-guru-kaya-rayarakyat.html ~~ keputusan manek urai telah secara rasmi dikeluarkan dan PAS menang hanya dengan perbezaaan 65 undi ~~ fikir-fikirkan lah

14 comments:

Anonymous said...

ayoo..main pitnah takde bukti.

kesian.

cakap kosong je buat ape.

Hantam Saje said...

Pelik. Menantu Tok Guru guna kereta bernombor AAF 26 ? Kenapa pulak nak beli kereta kat Perak ? Beli kat Kelantan kan senang !

Kalau check kat JPJ nombor AAF 26 ni, betul ke ownernya Nik Arif Fahmi ?

Cakap sebarangan, sesiapa pun boleh. Cuba substantiate dengan bukti kukuh.


Baru terselah kredibiliti blogger !

Anonymous said...

FITNAH MACAM GAMPANG KO NI BRO...WAKAKAKA CAKAP PAKAI AUTA BUKAN FAKTA..WAKAKAKAKAK..
PECACAI UMNGOK GAMPANG BOLEH LA KO TEMBERANG...WAKAKAKAKA

sina said...

rumah nampak kecil saja... ye ke sampai 1 juta ni. saya rasa tak salah kalau nak ada rumah selesa sikit. dah lama mereka bekerja, takkanlah tak ada simpanan dari gaji. asalkan bukan dari cara yang salah
kenapa pula nik aziz kena berjumpa orang di rumah menantu, secara normal, kalau tetamu kita mestilah bawa berjumpa di rumah sendiri...
tak silap sayalah, kalau ada majlis rasmi kerajaan, bukan ke semua menteri ada kenderaan rasmi dan driver yang bawa mereka ketempat perjumpaan? kalau salah minta maaf.
Beliau menjaga agama dan sentiasa memperingati akhirat. insyaallah beliau takut untuk makan duit haram. beliau tak berjudi, tak berpoya-poya, tak main rasuah, bukan kaki perempuan, tak angkuh seperti sesetengah pihak, tidak menghebohkan kebajikan yang telah dilakukan dan sebagainya. tak adil kalau kita mengharapkan beliau hidup miskin, sebab semuanya kena berbayar, api, air, makan dan sebagainya. saya yakin anda pun berharta juga.
saya ni bukanlah penyokong beliau, tapi saya nampak budi pekerti yang ada dalam dirinya saya akuinya. saya tidak mahu menjadi penabur fitnah.

Anonymous said...

Mengapa dah lama tak kemas kini blog orang muda ni. Tak ngapa kiranya benar apa yang dikatakan tu teruskan saja .Ingat bila nak sebut kes yang macam ni kena Bismillah dulu. Jangan takut kerana bercakap benar.

UMNO Bodoh said...

bangang punyer fitnah.. budak tadika boleh la percaya..

tak berbaloi nak bitau rege rumah 1 juta... apa pasal rumah menteri2 BN serta kuncu2 dia buat rumah berpuluh2 juta, dia tak mau bising?

sudah la miskin, bodoh pulak tu.. kesian blogger ni.. macam buah pelir dia jugak la bodonya..

matz kelate said...

kalau nak tahu fitnah ke tidak .. anda pergi sendiri kat pulau melaka hehehehe..

mesti kata... owh.. patut la dah 20 tahun pegang kuasa takkan tadak harta kan kan kan.. hehehe..

sikit sebanyak nak juta rasa harta juta juta hahaha

Anonymous said...

Mana tuan punya blog ni .Tak ada ke cerita baru yang menarik . Ada ka ramai yang menangis sekarang ni . Maklum lah orang Melayu suka menangis . Orang Islam susah nak menangis .

Mohd Helmi said...

As Salam, FYI, Tak salah jadi kaya..sbb sahabat rasulullah S.A.W iaitu Abdurrahman bin Auf pun merupakan seorang sahabat yang kaya raya..tapi yang dipertikaikan adalah dari mana sumber kekayaan itu diperoleh..itu yang menjadi persoalan..pada saya Harta nik aziz or sape2 individu kita tiada hak kita tak nak pertikaikan. and saya yakin dgn pendapatan Nik Aziz As MB Kelantan, lebih dari itu beliau mampu..tapi apa kata saudara empunya blogger melihat harta2 menteri2 di pihak BN..dan cuba renungkan..logik tak dengan hanya berpendapatna RM40K (Maksimum) monthly, mampu membeli helikopter, kereta mewah, dll..cuba saudara renungkan di pihak parti saudara dulu sebelum memnbuat kenyataan mengutuk Tuan Guru Nik Aziz..saya menyokong Pas bukan dasar individu, tetapi berlandaskan perjuangan iaitu memperjuangkan agama Islam dan seterusnya memartabatkan Islam serta hidup berlandaskan syariah. urusan harta biarlah Allah yang tentukan..tapi soal islam, biarlah kita umat islam yang mempertahankan ..

As salam..

Allahhuakbar!!!

Anonymous said...

Alfitnatu ashaddu minal kotla...lebih ko bunuh je TG tu drpd ko wat fitnah. ko ni fitnah ulama agak2 la cket, tengok org sama sebelum nak kata tu. Aku setuju ngan Mohd Helmi. Ko rasa dah lama hidup dan x mati2 ker. Bagi aku, nak nilai orang dari luaran dulu, baru nilai dalaman sbb dari luaran klu x elok, confirm dalam x elok. x tau plak aku klu ada sebaliknya. Kekayaan pemimpin aku x kisah tp source dan budi pekerti yang penting. Ko ckp mcm org bodo, ada ke pemimpin nak idup susah cam dia...ko sndr bleh wat mcm TG ke atau ada pemimpin lain yg leh wat...bleh blah la sembang kedai kopi bleh la

botak said...

memang bloger ni jadi pencaca najis UMNO. Layaklah tkang angkat taik pemimpin UMNO. Brapa kali gok gi kelantan tengok dan jumpa Nik Aziz. Skadar ambil berita dari golongan munafik terus sebar....

Anonymous said...

komen ni langsung tiada fakta...kalo ada bukti ok la..tapi kalo mb toyo umngok selangor meme dah kena dakwa...bukti penuh kat mahkamah..kalo ko ni bukan sial...adukanlah kat mahkamah.....dasar ahli umno laknatullah........fitnah tak fikir langsung......logik la skit kalo nak mengata weh...

Anonymous said...

Dulu org Johor dengar org Kelantan miskin,negeri Kelantan miskin....mcmna ada org Melayu kaya di Kelantan? Patutlah Presiden DPMM kata org Kelantan lebih kaya dari org Johor sekarang !

wardah al-sakinah said...

main cakap je.. tak slidik dalam2.. kalau betul pun sume tu, tu sume nak menantu nik aziz punyer harta.. bukan nik aziz punyer!!! saje je