27.11.08

PI MAI PI MAI TANG TU!!!

M.O.H.D.T.E.R.M.I.Z.I : saya mencadangkan : bullet buttonarak dijual di sudut agak tertutup dan papan tanda melarang jualan kepada umat Islam hendaklah dipaparkan dengan jelas, bullet buttonkaunter jualan hendaklah dikendalikan oleh pekerja bukan Islam. Kaunter khas harus diwujudkan untuk jualan barangan bukan halal. bullet buttonMPK melarang jualan alkohol di premis-premis berikut: kedai serbaneka 24 jam, kedai runcit, pasar mini, kedai ubat, restoran terbuka dan kiosk di stesen minyak. K.H.A.L.I.D : saya setuju dengan cadangan itu ini memberikan impak yang sangat baik kerana akan kuranglah orang-orang minum arak di tempat terbuka. D.A.P : aku bantah, tak boleh mesti jual juga. " babi pun nanti kita jual ditempat terbuka, supaya senang orang nak beli." (dalam hati) K.H.A.L.I.D : saya setuju juga......( menjawab dalam keadaan kepeningan). tapi kita akan cuba mengurangkan penjualan secara terbuka. D.S.A.I : tak boleh!! arak tak boleh dilarang untuk penjualan di Selangor.....jual je macam biasa tak pe....jangan main-main raja haji ni aku nak PM tau!!! K.H.A.L.I.D : saya setuju dengan cadangan tu kita jual macam biasa.....tapi cadangan untuk penjualan di tempat-tempat terbuka ni kita akan teruskan juga..........." dalam keadaan pening-pening lalat yang kena sembur dengan penyembur serangga" PAS: kita batal je lah usul ni...biar macam biasa....

No comments: